Miten globaalissa organisaatiossa kehitetään myynnin ja myyntijohdon kompetensseja strategialähtöisesti?

25.04.2023 klo 09:00 - 10:00

Järjestäjä: Henkilöstöjohdon ryhmä - HENRY ry

Yli tuhat kaupallista johtajaa Euroopasta osallistui syksyllä 2022 haastattelukyselyymme ja kertoi mitkä myynnin ja markkinoinnin trendit korostuvat tulevaisuudessa. Tutkimuksessa selvitettiin mm. mitkä ovat ajankohtaisimmat kompetenssit, joiden merkitys kasvaa tulevaisuudessa. Mitä tärkeitä työkaluja ja mekanismeja tarvitaan jatkossa? Koska se, mikä toimi 5 vuotta sitten, ei todennäköisesti toimi enää tänä päivänä ja tulevaisuudessa.

Tutkimme lisäksi, miten voimme ylläpitää luottamusta ja erinomaisia suhteita asiakkaisiimme?

Esitämme haastatteluissa esille tulleet tärkeimmät näkökulmat sekä kahden tuoreen tutkimusraportin tulokset lyhyesti.  

Sales skills -raportti - keskittyy myynti- ja markkinointiammattilaisten taitojen ja osaamisen löytämiseen ja kehittämiseen osaajapulan vallitessa. Yrityksillä on edelleen haasteita tarvittavan osaamisen löytämisessä ja tutkimuksemme mukaan 88 prosenttia vastaajista pyrkii ensisijaisesti kouluttamaan ja kehittämään työntekijöidensä osaamista. Minkälaiselle (uudelle) osaamiselle on kysyntää ja mitä yritykset voivat tehdä pysyäkseen kilpailukykyisinä?

Trust -raportti: Luottamus on aina ollut tärkein tekijä liiketoiminnan menestyksessä. Luottamuksen hyödyt ovat kuitenkin paljon laajemmat kuin kustannusten aleneminen ja liikevoiton kasvaminen. Löysimme kuusi luottamuksen ulottuvuutta, jotka edistävät asiakasuskollisuutta, myynnin kasvua ja kannattavuutta. Nämä ulottuvuudet ovat: luotettavuus, pätevyys, rehellisyys, tarkoituksenmukaisuus, maine ja turvallisuus. Avaamme webinaarissa raportin keskeisimpiä oivalluksia.
 
Mitä osaamista ja taitoja tulee kehittää organisaatioissa vuonna 2023? Miten organisaatioiden HR/HRD-yksiköt voivat valmistautua tulevaisuuden tarpeisiin ja etenkin myyntihenkilöstön osaamiseen ja kouluttamiseen. Minkälainen valmennusmalli ja oppimispolku vastaa parhaiten organisaation ja osaajien tarpeisiin? 

Hyödyntämällä monimuoto-oppimisen keinoja:

- Parhaat käytännöt
- Merkittävimmät haasteet
- Konkreettisia esimerkkejä tavoista toimia
- Tärkeimmät onnistumiset, vinkit ja keinot

Webinaarissa käymme läpi osaamisen kehittämistä organisaatiossa myös case-tarinan kautta, yhdessä KONEen, Global Learning and Development Manager, Sirpa Ihalmon kanssa. Sirpa vastaa KONE Oyj:n myynnin johdon kompetenssien kehittämisestä maailmanlaajuisesti. Miten osaamista kannattaa kehittää monimuotoisesti? Sirpa kertoo käytännön esimerkkejä, miten KONEella ollaan onnistuneesti ratkaistu henkilöstön jatkuvaan kehittämiseen liittyviä haasteita.
 
Webinaari sopii erityisesti henkilöille, joiden vastuulla on rakentaa ja kehittää liiketoiminnalle kriittisiä kompetensseja ja osaamista (HRD).

Puhujina:

Sirpa Ihalmo, Global Learning and Development Manager, vastaa tällä hetkellä KONE Oyj:n myynnin johdon kompetenssien kehittämisestä maailmanlaajuisesti.

Hän on kokenut myyntiosaamisen kehittämispäällikkö, jolla on näyttöä työskentelystä kone- ja teollisuustekniikan sekä kauppa- ja investointiteollisuuden aloilla. Sirpalla on kokemusta ja osaamista myynnin johtamisesta, valmentamisesta, myynnistä, arvonmyynnistä sekä tiimien rakentamisesta. Hän on vahva myynnin ja osaamisen kehittämisen ammattilainen, jolla on neljän vuoden mentoroinnin tutkinto psykologiasta.
LinkedIn: Sirpa Ihalmo | LinkedIn

Peter Kietz, Managing Director, Management Partner, Mercuri International Finland
Myynnin kehittämisen, konsultoinnin ja valmentamisen asiantuntija useilla eri toimialoilla. Peter on työskennellyt Pohjoismaissa erilaisissa johtotehtävissä ja globaaleissa projekteissa yli 20 vuoden ajan.
LinkedIn:  Peter Kietz | LinkedIn
 
#futureofsales #salesdevelopment #salestraining #salesenablement #trust #leadership #salesskills #myynti #arvonmyynti #luottamus #myyntitaidot #myyntivalmennus #osaajapula #johtaminen 



 

Ilmoittautuminen alkaa: 21.03.2023
Ilmoittautuminen päättyy: 24.04.2023

Ilmoittaudu tapahtumaan